נדל"ן ברצלונה - AK-BCN

חדשות נדל"ן ספרד – עיקרי החוק החדש להגבלת שכירויות

רציתם סוציאליזם?

חוק חדש ומאוד משמעותי עומד להיכנס לתוקף בעוד 20 יום ועוסק בין היתר בהגבלת מחירי השכירויות לטווח ארוך. מבלי להיכנס להיסטוריה ולפוליטיקה (למרות שזה סופר מעניין, אבל זה לפוסט אחר), השורה התחתונה של החוק קובעת שבעת חידוש חוזה, אפשר יהיה להעלות את שכר הדירה ב 2% בלבד עד סוף 2023, ב 3% בשנת 2024, ושהחל מ 2025 יותרו העלאות על פי מחירון מיוחד שייקבע לצורך זה ולא יהיה בהכרח קשור למדד המחירים לצרכן. המחירון יתייחס לאזורים שונים המוגדרים לפי הביקוש בהם, כך שאזורי ביקוש גבוה יהיו מפוקחים יותר ויחולו עליהם הגבלות ייחודיות.

מה עוד חדש?

  • אופציה אוטומטית לשוכר ל-3 שנים נוספות
  • הטבות מס משמעותיות בגובה של עד 90% לבעלי דירות לפי תנאים מסוימים
  • מיסוי גבוה על דירות ריקות
  • מי שיש לו מעל 5 דירות יוכרז כ Gran Tenedor (המזלג הגדול!) ויחולו עליו מחויבויות אחרות משיש לבעלי דירות קטנים

ויש עוד…

ומה כולם אומרים?

לצד התמיכה שהטיפול בענין מקבל, יש לא מעט מתנגדים. בעיקר אנשי הנדל"ן ובעלי הדירות. הטענה היא שזה לא יצליח למתן את גובה השכירויות ויגרום לעיוותים אחרים בשוק, כמו מצב שבו ההיצע יקטן והדירות המוצעות להשכרה יוצעו במתכונת של דירות לטווח בינוני. נחיה ונראה.

לסיכום

החוק החדש קובע מדיניות שכירויות חדשה ומשנה את כללי המשחק לרוכשי דירות המושכרות לטווח ארוך. זה זמן טוב לחשב מסלול מחדש ולבדוק את האופציות בהתאם למציאות החדשה ולהתחיל לשקול השכרת דירות לטווח בינוני.

תשתפו:

מאמרים נוספים

לאן הולכים משקיעי הנדל"ן? להוספיטלט!

כבר זמן מה שרוחות משקיעי הנדל"ן בברצלונה נושבות להוספיטלט. השקעות נדל"ן איכותיות לא נעשות בהכרח בפריים לוקיישן. החכמה היא לאתר את האזורים שיש בהם פוטנציאל

שלחו לנו הודעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לניוזלטר וקבלו חדשות ועדכונים על נכסים והזדמנויות חד פעמיות להשקעות בנדל"ן בברצלונה: